05 august 2009

From The Vault 2

Juulikuisel San Diego Comic Conil oli müügis ka uus Mike Mignola sketchbook, järjekorras kuues. Esimene ilmus 2001 ja meenutas vormistuselt pigem ise prinditud ja klammerdatud ashcankoomiksit kui korralikku trükitoodet. Viis viimast, mis mul olemas, näevad välja niimoodi:

Ülal paremal on järjekorras teine pildiraamat, mis ilmus 2004 ja tähistas Hellboy koomiksite kümnendat sünnipäeva. See on kahtlemata ka Mignola SB-dest ilusaim, kandilise seljaga ja värvilise liimitud lisapildiga. Minu raamat kannab numbrit #800/2000.

Teisena, suvel 2006, ilmus "Some Drawings". Minu eksemplar on #589 of 750. Raamatus on põhiliselt kõiksugu kollid, elukad ja poolkõdununud härrasmehed. Pildid on jagatud kahte ossa - "Kuradid ja koletised" ning "Teised veidrad persoonid". Päris kobedad teised, üks libahunt on näha ka eelmisel lingil.

Kolmas, "From The Vault" tuli suvel 2007. Minu omal (tegelt on mul neid kaks) on kirjas number #1002/1500. Sellesse on filmide ja saja muu haltuuraga koormatud MM pistnud hulga oma varasemaid pilte, suur osa neist kaaned või posterid. Valik on kirju, Shaolin Cowboyst Powerpuffi Piigadeni ja kuigi pildid on tihti korralikumalt paberile kribitud kui tavalised sketšid, pole tervik mitte nii inspireeriv kui varasemates raamatutes leidunu.

2008. ilmus "More Drawings", mul on #137/2000. Esimeses osas on sarja "Darkness Calls" tegelastega pildid, teises tribute Jack Kirby koletistele. Seekord on pildid trükitud ära hallskaalas ja värvi ebaühtlus annab piltidele ikka oluliselt elu juurde. (Mignola ei vaevu oma musti pindu eriti ühtlaseks määrima, arvutis saab need ju nagunii süsimustaks keerata). Üks koll antud raamatust:

Ja nüüd siis selle aasta raamat - "From The Vault 2". Tegu igas mõttes järeltulijaga varasemale sarnasele väljaandele. Sisu on taas eklektiline, mille seas on nii häid pilte kui ka neid, mis vast ei väärinuks omaette lehekülge. Näiteks on siin kolm paariskülge, mis kõrvutavad üsna sarnaseid "B.P.R.D."-sarja kaasi. Aga on ka näiteks üks lakooniline Hellboy. Oleks mul see pilt varem olnud, oleksin kasutanud referentsina oma kuju tegemisel... Sellele vaatamata on ta tegelikult ülimalt sarnane:

Teatavasti osales Mignola Francis Ford Coppola "Dracula" filmi visuaalia loomisel ning joonistas ka tolle filmi koomiksiadaptsiooni (ilmus 1993, mul on üks üleliigne koopia). Just seal raamatus sai lõplikult paika tema signatuurne stiil, mis siis aasta hiljem pea muutumatult esimesse Hellboy minisarja "Seed of Destruction" edasi kandus. Antud sketcbooki üks coolimaid pilte ongi Dracula-aineline pin-up. Kui õigesti mäletan, polegi tegu ametliku pildiga, vaid see on joonistatud fännile tellimustööna. Ajal, mil Mignola originaalid maksid veel kordi ja kordi vähem kui täna ja ajal, mil ta vaevus selliseid tööotsi üldse võtma.

3 kommentaari:

opstops ütles ...

Kas tahad oma üleliigsest Dracula koopiast vabaneda?

Ivar ütles ...

Eks ma põhimõtteliselt seetõttu seda siin mainisingi. Kuigi,
a) asjal oleks mõte siis kui ma selle rahaga mõne muu raamatu saaks. Kuigi, ega ma kunagi kulutatud summat = hind+postikulu nagunii tagasi ei saaks;
b) raamatul, tegelt mõlemal mu eksemplaril on selg veidi kannatada saanud. Seetõttu ka kaks eksemplari... :-(
c) too teine (USA trüki) eksemplar on juba pikemat aega välja laenatud. Kahtlustan küll, et ta lebab lihtsalt kusagil kobarkino kontori riiulil...

opstops ütles ...

No ma oleks igatahes huviline - pole eriti vahet kas selg on kannatada saanud või ei.