28 aprill 2009

Ma ei uskunud oma silmi

Kui arvutusmassinaga seotud maailmas üleüldse on midagi tõeliselt koledat, mõttetut ja viiruslikult levivat, siis on see font nimega Comic Sans. See üdini inetu, maitsetu, vildakas ja absoluutselt ilma igasuguse sisemise loogikata käkerdis, mis pääses Microsofti laboritest põgenema aastal 1994 on ilmselt maailma kõigi aegade kõige koledam kirjatüüp.

Ja mis kõige õudsam - ma olen seda jäledust kohanud kõige erinevamates ja uskumatutes kohtades. Näiteks Disney DVD dokfilmis (oli vist Dinosauri topeltkettal), Soome TV missisaates ja isegi sangaga makil! Rääkimata siis mõne ajukääbuse kirjatööst, koduleheküljest või messengeritekstidest...

Teadmiseks: sel fondil pole koomiksitega mitte mingit seost, ükski endast lugupidav kunstnik lihtsalt ei suuda seda sitta oma pildil kasutada. Mis kahjuks muidugi ei tähenda, et poleks neid, kes suudavad... ka Eestis, vaadake või ajalehti.

Ja täna õhtul siis algas ETV-s 2006. aasta film "Klimt", Gustav Klimti osas John Malkovich. Mõtlesin, et võiks ju vaadata, ikkagi kuulus kunstnik, kuigi film pidi olema saast. Film algas. Ja - tule taevas appi! - selle filmi algustiitrid on tehtud Comic Sansiga! No andke andeks... Ma tõsiselt kahtlen, kas ikka paljas Saffron Burrows suudab seda filmi parandada...
[Lisandus hiljem: lõputiitrid ka. Kusjuures, oligi mõttetu film.]


3 kommentaari:

Elina ütles ...

I feel your pain (kui kinda sõnu kasutada). see on ka ainus asi, mida ma selle filmi juures eredalt mäletan. caps lockis oli seda veel kasutatud, kui ma õigesti mäletan. minu paari aasta tagune šokk seoses comic sansiga oli mingi eestlaste tehtud saade arvo pärdist, seal siis ka kasutati seda usinalt.

aare ütles ...

Mis fontti tavaliselt koomiksites kasutatakse?
Olen seda kirutud ComicSansi kasutanud. Kui see väänata kaldu ja muuta 60% kitsamaks, tähevahe -25% on täits kobe.

Ivar ütles ...

Tõsine tegija muidugi, kes tahab arvutiga tekstitada, teeb või laseb teha omaenda kirjastiilist fondi. USA mainstreamis, ehk siis näiteks Image koomiksites, kasutatakse minu teada muuhulgas selle firma fonte - http://www.comicbookfonts.com

Mis CS-i puutub, siis jälestan näiteks selle fondi tagurpidist tähte "D", ükski venitamine ei tee seda paremaks.

CS võtab objektilt, millel teda kasutatakse, igasuguse tõsiseltvõetavuse. Ja muudab selle mingiks lapselalinaks, millesse võib ju heatahtlikult suhtuda, aga millega pole mingit põhjust arvestada või seda respekteerida.