22 aprill 2009

Üks uus ja üks vana

Minu pisikesse Hellboy kogusse on lisandunud paar järjekordset printi. Esimene neist on pärit hiljutiselt Seattle'i koomiksimessilt Emerald City ComicCon. Kui Mignola miniprindid on mõnusalt väikesed, nii A5, siis Seattle'i oma osutus olema päris plakati mõõtu - 455 x 605 mm, mis oli tegelikult kõigile üllatuseks.

Nummerdatud ja signeeritud pilti ei tihkaks siiski posteriks nimetada - paber juba on päris kvaliteetne, ka on ametlik termin just print. Sellel on kujutatud Hellboy koos paari Seattle'i tunnusobjektiga. Käes on tal Starbucksi kohvitops (nende metallist termoskruus on muuseas SUPER!), selja taga kohalik maamärk, sillaalune betoonist kuju Fremont Troll.

Prindi ostmine polnud seejuures päris piiranguteta, minu teada võis iga külastaja osta ühe. See ka ilmselt põhjuseks, miks seda Ebays praktiliselt näha pole olnud. Ka Hellboy foorumi liige, kes kaugemale rahvale posterid osta lubas, sai neid reserveerida koos enda omaga kõigest 10. Mul vedas, olin nimekirjas üks esimesi ja nii ongi nüüd mul Seattle'i print #141/250.

Teine print, mille sain juba tiba varem, kuid mis siin blogis siiani mainimata, pärineb Prantsusmaalt. Kirjastuse Edition Delcourt juba aastate eest ilmunud poogen on veel suurem - 495 x 695 mm - ja veel paksemal paberil. "The Art of Hellboy" ütleb aastal 1999 valminud pildi kohta lihtsalt, et tegu "Box Full of Evil" prantsuse editsiooni kaanepildiga. USA-s ilmus see lugu kogumikus "The Right Hand of Doom", Prantsusmaal aga niisiis eraldi kõvakaanelise raamatuna. Sama pilt on siis ka sellel üsnagi haruldasel ja koomiksiga samaaegselt ilmunud prindil, minu oma number on #351/500.

Tegu ei ole just selle kõige suurema rariteediga Hellboy printide seas, kuid kahtlemata on ta üks kompositsioonilt paremaid. Ma ei usu ka, et neid väljaspoole Prantsusmaad eriti palju jõudis - aastatuhande lõpus polnud Hellboy veel kaugeltki sama tuntud tegelaskuju kui praegu, filmijärgselt. Rootsis küll on paar tükki, samal inimesel, kusjuures. Ja üks neist korralikult kortsus.

Kommentaare ei ole: