11 jaanuar 2010

Jakobi raamatud

Selleks, et isiklik artbook ilmuks, ei pea üleüldse olema ülemaailmselt tuntud kunstnik või mõne suure kirjastuse leival. Raamatuid saab ka ise välja anda ja just nii tegigi Jakob Westman, Rootsis reklaamialal tegutsev loomeinimene ja ühtlasi mu aastatetagune tuttav Hellboy foorumi äärmiselt meeldivate inimeste seast.

Ühel heal päeval 2010 alguses oli mul postkastis sinepikarva ümbrik Stockholmist, selles Jakobi uus raamat - "Color Blast! Volume 2" ning kalkaümbrik seda reklaamivate postkaartidega. Raamat on siis jätkuks mõni aasta varasemale esiosale, sisuks samalaadsed joonistused, mis suuremas osaks enda rõõmuks tehtud, osalt aga klientide tellimused. On ka fotosid, näiteks Aasia MTV-le tehtud jalgadega silmamunast või 3D renderdusi disainlelu-taolistest reklaamiasukatest.

Mis toobki selleni, et ka mul on selle raamatuga väike seos. Nimelt plaanis Jakob mõne aasta eest muusikalist animatsiooniprojekti, mille tegelastest soovis ta teha makette. Miskipärast arvas ta, et mina, naabermaal elutsev ja tollal ikka üsna kogenematu hobiskulptor, saaksin asjaga hakkama. Nagu arvata võis, läks asjaga kaugelt liiga kaua aega, aga lõpuks oli siiski üks kujudest olemas ja vormid tehtud, mõned resin-koopiad Rootsi saadetud ja sealse oskaja poolt värviliseks võlutud.

Projektist kahjuks asja ei saanud, kuid tulemuseks tekkinud Yumi kuju näeb ju päris kobe välja. Vaatamata sellele, et minul siin oli nii prototüübi tegemisel kui vormisilikoonidega mässamisel sada häda ja kogu tegutsemine professionaalsusest kaugel.

Igatahes päris kena on omaenda kuju trükise lehekülgedel näha. Mul poleks mitte midagi selle vastu kui see ei jääks viimaseks korraks. Aga selleks tuleks ilmselt veelgi oskusi arendada, mõned kujud juurde teha ja toimiv portfoolio kokku saada...

Minu tehtud makett-skulptuur valmiskujul ja selle turnaround-visand

Kommentaare ei ole: