27 september 2008

Libahunt - Werewolf

Taas kord midagi vanemat - siin on ehk üks parimaid asju, mis ma kunagi teinud olen - Libahundi kuju.

Some images of my 1:8 Werewolf statue. Sadly, I still don't have any finished and painted versions...

Tegu on põhimõtteliselt nn. garage kit'iga. GK on skulptuur, mille hobiskulptor suuresti omaenda lõbuks ja omaenda kodus valmis teeb, vormide abil paljundab. Seejärel saavad fännid ja kollektsionäärid seda reeglina otse autorilt osta, et kuju ise lõplikult kokku monteerida, ära värvida ja riiulile ilutsema ja tolmu koguma asetada.

Ehk siis midagi sarnast kõigile tuttavate lennuki- ja laevamudelitega. Tiraažid on vormide kulumisest tingituna väikesed, reeglina kuni mõnikümmend eksemplari, seetõttu on GK kujud reeglina üsna rariteetsed ning ka hinnad suhteliselt kõrged. Hind sõltub muidugi kuju suurusest, materjalimahukusest, keerukusest ja skulptori tasemest.

GK objektiks võib põhimõtteliselt olla mis iganes autorile huvi pakub. Reeglina küll on miniskulptuuride, -büstide ja dioraamide inspiratsioon pärit koomiksitest, filmidest ja fantaaasiaraamatutest, palju on näiteks vanadest horrorfilmidest inspireeritud kraami. Loomulikult on teisigi teemasid, omaette alajaotus on näiteks teaduslikult igati vettpidavate sauruste ja muude ürgelukate kujud.

Järgnevalt mõned pildid minu Libahundi valmimisest. Karkass, mille ma küll hiljem olin sunnitud osadeks eraldama:

Valmiv Cernit-savist originaal:

Valmis savikuju. Kuigi suurem osa on tõepoolest Cernitist, on mõned peenemad detailid ka purunemiskindlamatest eposavidest:

Libahunt koosneb kuuest eraldi detailist. Järgneval pildil on kipsist ja silikoonist maatriks- ja karpvormid, mis tegelikult vajavad hetkel veidi modifitseerimist. Vormid on omaette suur teema, nende juures on põhiline kvaliteet, stabiilsus ja see, et materjali valades ei jääks vormi soppidesse õhumulle:

Smooth-on resinvaigust valatud detailid, aluses on kaalu suurendamiseks pisikesed kivid:

2 kommentaari:

anni liina ütles ...

väga vinge. oled sa veel teinud kujukesi? blogipõhiselt on jõle vastik otsida :(

ilmselt oled sa see sama tegelane kes korra conceptartis joonistama kutsus :)

Ivar ütles ...

Võib olla küll, meenub uduselt selline küsimine... joonistajad.blogspot.com ootab endiselt uusi osalisi!

Kujud - ma olen neid teinud kaugelt vähem kui tahaks. Paremal sildiveerus on näha otselingid eri kujude postitustele, näiteks kui klikkad tekstil "statue - Hellboy bust" siis avanevad paar postitust, milles mu esimese korralikuma kujuga pilte. Ja nii edasi, teistega sama moodi. Peaks ju olema lihtne küll, nii mul endal kui teistel...