31 märts 2009

Blast from the past

Ma pean ikka kuidagi tagasi skulptuurireele saama... Viimased paar kuud on selles suhtes olnud täiesti nullilähedane, ei tunnet ega tulemust. Siiski, täna võtsin ja hakkasin Ilsa detaile lihvima. Restaureerin ära murdunud vasaku labajala - tegin kõvema karkassi ja asendan rihma, mis soonis natuke liiga palju tagisse. Ja siis tuleb käsile võtta parem näopool, kuna vasak on vist lõpuks tõepoolest ok, ja siis vasak käsi. Pagan küll, saaks juba valmis...

Paari nädala eest juhtus suht' kummaline asi. Clubhouse'i foorumis kaevas keegi ajalootolmu alt mu ligi kolm aastat vana threadi ja uuris, mis on saanud Mathilda kujust. Mathilda on teatavasti tegelane Luc Bessoni "Leonist", pisike plika Natalie Portmani kehastuses, kellest sai Jean Reno mängitud palgamõrvari abiline, kasvandik ja omamoodi mantli- ja taimepärija. Proovisin tast oma tõsise skulptuuriharrastuse algaegadel teha 1:6 kuju. Siis aga jooksis kogu värk kinni probleemi taha, et ma lihtsalt ei suutnud kusagilt leida õiges suuruses revolvrit (Ruger?) - selle nullist tegemine tundub natuke liiga keeruline. Pusisin veidi kampsuni ja saabaste kallal, kuid sinna see jäi, asemele tulid uued ja huvitavamad ideed.

Postitan siia paar vana w.i.p.-fotot, ehk ei lase seda etteheitvat tolmukogujat unustada ja sunnib iseenesest ju hea kujuidee jälle käsile võtma. Tõele au andes peab ütlema, et tegelikult jõudis see välja mõnevõrra inimese-sarnasemale kujule kui piltidelt paistab. Seega - lootust on, lõppude lõpuks olen ma praegu kõvasti parem skulptor kui toona. Aga esmalt siiski Ilsa.


Someone on Clubhouse forum resurrected almost 3 years old thread and asked about my old and abandoned Mathilda sculpture. So I took it out and gave it some thought... Don't know, there is something there and I probably should finish it... I stopped when I just couldn't find 1:6 gun for it. Also, all the textures and details in her clothing are really complicated. But I'll see...
I still like the film! :-)

But before it I'm finishing Ilsa. Working on some details right now...

3 kommentaari:

aare ütles ...

Olen juba mõndaaega su kujusid piilunud ja kange tahtmine oma kätt skulptuuris proovida.
Avastasin, et lastel on kymmekond väikest pakikest fimo-massi. Nad ise pole seda veel kasutanud. Ja mingit traati on mul kah.
Ja eile sattusin yhte poodi kus sedamoodi materjale myydi. Praegu ma ei tea veel mida teha, aga kui sobiv hetk tuleb võtan asja käsile.

Ivar ütles ...

No mis ma oskan muud kosta kui ainult jõudu soovida!
:-)

Ma ei oska alustuseks tegelikult eriti soovitusi anda, kui, siis ainult seda, et midagi superkeerulist ei tasu esimese asjana ette võtta. Karkass on kindlasti vajalik, selle peaks mõnele puualusele kinnitama - sobib näiteks puuklots või vineeritahvlike. Sellega saab asja ka ahju pista, 130 kraadi juures ei juhtu puuga midagi, tõmbab lihtsalt tumedamaks. Okaspuuklots võib muidugi vaiku ajada.

Tavaliselt kaetakse traatkarkass ka kortsutatud fooliumiga, et savikiht oleks õhem ja ta küpseks ühtlasemalt. See siis omakorda mässitakse veel peene traadiga üle, seesugune traat aitab ka savil paremini kinnituda.

Mina ise küpsetan tavaliselt enne detailidega pinnakihi tegemist savikihiga kaetud lõpp-poosi keeratud karkassi, mis piisavalt peenike, et igas suunas saaks detaile tehes vähemalt pool sentimeetrit savi lisada.

aare ütles ...

Tänks, ma olen tegelt sinu pikka juhendit juba lugenud ja vist isegi sellest pdf:i teinud.