
Seattle'is baseeruva Fantagraphicsi kirjastatud "Drawing Power: 1870s - 1940s, A Compendum of Cartoon Advertising" on suur ja ilus raamat, mille reljeefsete kaante vahel on sadade kaupa antiikseid reklaame. Enamus neist on pärit ajalehtedest, kuid on ka muud - ajastule iseloomulikke kuivatuspabereid, postkaarte, pakendeid, märke, voldikuid ja noodiraamatuid. Nagu nimi näitab, on selle raamatu materjal pärit 2. Maailmasõja eelsest ajast. Raamat algab pikema esseega ja jätkab siis oma teekonda läbi aastakümnete ja autorite.
R. F. Outcault on see mees, kes mõtles välja moodsa koomiksi alustatalaks loetud Yellow Kidi. Too kollases ürbis kiilakas aguli-naga sai tegelaskujuna hämmastavalt populaarseks ja pani tegelikult aluse kogu järgnevale koomiksitööstusele. Outcault ise tüdines küll varsti firmale kuuluva tegelase vorpimisest, lõi uue ja väikekodanlikuma tegelaskuju - Buster Browni - ja asutas tagatipuks omaenda reklaamiböroo, kus tootis elu lõpuni tuhandeid reklaame. Temalegi on pühendatud omaette peatükk.

Huvitav ja mitmes mõttes poliitiliselt ebakorrektne pildiraamat. Muuseas, tulemas on ka teine osa, mis jätkab pildimaterjaliga superkangelaste tekkeajast päris tänapäeva välja.

Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar