15 oktoober 2011

Filmiposterid 6 - Kujutlusvõime kunst

Tallinnas on olnud igasugu poode. Mingil hetkel oli näiteks Kaubamajaga samas hoones nurga taga väike plaadi- ja raamatupood. Nime ei mäleta, aga minu meelest tekkis samanimeline hiljem ka Ülemiste Keskusse, kusjuures müüdi seal igasugu võõrkeelseid iluraamatuid. Nägin just seal ka toda ligi viiekilost (4,7 täpsemalt) kobakat. Ei ostnud, aga lehitsesin ja meelde see jäi, isu tekkis ning nii sattus see hiljem mulle ka Ebays silma.

Ma ei kujuta isegi ette, miks selline raamat tehti. Tegelikult koosneb see ju kolmest varasemast eraldi ilmunud raamatust: "Science Fiction of the 20th Century: an Illustrated History" (1999), "Horror of the 20th Century: an Illustrated History" (2000) ja "Fantasy of 20th Century: an Illustrated History" (2001). Kogumik on aastast 2002 ja selles on 768 lehekülge teksti ja pilte.

Ma ei hakka isegi arvama, palju siin raamatus pilte on. Amazonis öeldakse, et 1300. Päris usutav number.

Pildikraam on tõepoolest võrdlemisi meeletu. Raamatute kaaned, koomiksid, ajakirjad... Ajakirjade kaanepilte on siin ikka päris kohutavas koguses, üks vanem kui teine, üks veidram kui teine. Selline muul moel ikka täiesti kättesaamatu pildimaterjal varsti peaaegu sajandivanusest meelelahutusest on ikka üsna tähelepanuväärne, pole neid ju ilmselt ka eriti palju säilinud, odav ühekordne ajaviide, nagu nad olid. Ja muidugi on siin raamatus ka hulgaliselt filmide plakatid.

Raamatus on ka üks naljakas, kuid ebaoluline trükiviga - horrori ja fantaasia osade tiitellehed on vahetuses. Aga muud pole häda midagi. Kui ma selle kõik kunagi ka läbi loeks ja pildid põhjalikult üle vaataks, siis võiks ennast ilmselt kõigi kolme žanri spetsialistiks lugeda. Aga ma kardan, et eluke saab enne otsa...

Kommentaare ei ole: