10 veebruar 2011

1000 skulptuuri

Mingilt kummaliselt kirjastuselt on eesti keeles ilmunud päris huvitav raamat - "1000 geniaalset skulptuuri". Tõsi küll, mina ostsin ameerika oma, sest see oli ligi kaks korda odavam.

Raamatu suureline nimi ei ärata muidugi just piiritut usaldust, ehmatavalt roosa kaas veel vähem, aga sisu on sel tegelikult tõepoolest küll ja veel. Nagu nimigi ütleb, on siin kajastatud 1000 tähelepanuväärsemat skulptuuri, kõigist neist näha igati korralikud fotod. Iga ajastu juhatab sisse väike ülevaade ja välja olulisemate asjade põhjalikumad tekstitutvustused. Raamatu enda alustab sissejuhatus ja lõpetab üldisem info, mitmed registrid ja kunstnike biograafiad.

Kui puudusi otsida, siis see ülevaade on täiesti euroopaliku kultuuri keskne - alustatakse Kreeka kandi antiigiga ja lõpetatakse tänapäeva Lääne kunstis. Aga veel põhjalikum ülevaade oleks muidugi tahtnud veel tüki suuremat raamatut ja nimenumbrit.

Siin ei ole küll leida kõiki mu isiklikke lemmikuid, kuid heameel on tõdeda, et olen tegelikult üllatavalt mitmeid asju ikkagi ka oma silmaga näinud. See, et asja (antud juhul siis skulptuuri) headus saab juba sekundiga selgeks, on mulle juba mõnda aega klaar. Leides nüüd siit raamatust ka hulga üsna väikesi kujusid, mida olen kas tohutu valikuga Louvre'is või Pariisi keskaja muuseumis imetlenud ja pildistanud, on enda hea maitse üle igatahes päris hea meel.

Kommentaare ei ole: