15 august 2010

Ordi müüs mulle teadlikult vigase kõvaketta

Eelmise aasta alguses tuli mulle huvitav mõte - äkki ostaks koos uue toiteplokiga oma arvutile ka ühe 500GB-se lisaketta. Ostsingi. Ordist. Nagu ju korralik koht. Ketas töötaski rõõmsalt kuni selle juulini, kui enam ei XP ega bios teda tunda ei tahtnud.

Ja mis siis selgus? Tolle ketta partii oli nimelt vigase firmware'iga, mis mingi aja kasutamise pärast selle garanteeritult "telliseks" muudab. Ehk - Ordi müüs mulle ketta, millest teadis raudselt juba ette, et ühel ootamatul hetkel seda arvuti jaoks enam lihtsalt olemas pole. Selleteemaline trall oli nimelt riistvarafoorumites tolleks hetkeks juba tükk aega käinud... Aga mina sellistes kohtades ei hängi.

Complaints flood Seagate over hard drive problems
Seagate Barracuda 7200.11 drives failing
Seagate 7200.11 Drive Failures - Official Answer from Seagate

The problem is a most pleasant one, instead of presenting issues that you can recognize and fix, the drive simply stops working one day and you can't do anything anymore about it. If at the time of shutdown the internal drive journal has the magic number of 320 entries in it, when you power on the computer again the drive will be dead.

Tõele au andes kehtib mul veel garantii ja Ordi oli vähemalt telefonis valmis ketta välja vahetama. Info, mis seal peal, neid aga ei huvita, ja seda kettalt kätte saada nad ei oskavat ka. Taastamine olevat minu enda mure ja minema mulle maksma vähemalt paari tuhande kanti. Kus või mis, ma teada ei saanud.

Ok, ostsin siis netist COM-pordi vidina, tinutasin vajalikud juhtmed ja tegin selle ketta elustamise netijuhendite põhjal täna ise ära. Hetkel liiguvad failid teisele kettale varjule. Aga ketta lähen vahetan ikkagi ära. Kuigi oleks ju ka väga huvitav teada, mida arvab asjast Tarbijakaitse...

ketas ja reanimeerimisriistad

17. august - viisin nüüdseks tühja ketta Ordisse, on lootust, et ehk saan selle asemele uue. SEDA ketast ma igatahes enam kasutama ei hakka. Samas, NÜÜD ketas ju jälle täiesti töötab, iseasi, millise ajahetkeni ja mida Ordi üldse peale oma "teste" asjast arvab. Eks saan paari päeva jooksul kuulda... Igatahes seda ma tean, et erinevalt andmete taastamisest ketast igakülgselt testida nad endi sõnul oskavat.
25. august - vaikus...
27. august - avastasin eelmisel õhtul netist, et asi peaks lahendatud olema, läksin siis kohale ja sain asemele HP kõvaketta. Saaga on lõppenud! Ja ei läinudki rohkem kui ligi paar kuud. Ja kes tegi põhitöö? Eks ikka mina ise. Nüüd võiks peaaegu et samasuguste kõvaketaste re-animeerimist raha eest teistelegi teha.

Kommentaare ei ole: