24 veebruar 2018

Raamatusari Eesti ajaloost


Eesti Vabariigi juubelinädalal ilmusid kaks esimest raamatut uuest sarjast, mille 44-s köites saab põhjaliku ülevaate meie riigi väga erinevatest valdkondadest kultuurist majanduseni. 19. veebruaril toimus Solarise Keskuse kinosaalis kahe esimese raamatu esitlus, millesse sain sealsamas ka autorite signatuurid sisse. Tegu vist üldse mu esimese poliitiku autogrammiga...

Raamatuesitluse kõned ja ülevaated sarja sünniloo taustast olid huvitavad, aga kogunenud publik oli kahjuks natuke liiga üheülbaline - noori praktiliselt polnudki, pea kõik kohalolnud tundusid olevat laulvat revolutsiooni teinud generatsioonist või veelgi vanemad. Mitte, et see tingimata halb oleks, aga selle saalitäie põhjal kippus Eesti Vabariigi aktiivsest elanikkonnast küll natuke liiga minevikkuvaatav mulje jääma. Sest, arvata ju võiks, et seesugune seinast seina ülevaatesari, mille sarnast pole varem olnud ja lähemate aastakümnete jooksul ka ei tule, pakuks palju üldrahvalikumat huvi.


2 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Ilmunud on ka sarja kolmas raamat, Eesti disaini ja reklaami 100 aastat
https://www.apollo.ee/eesti-disaini-ja-reklaami-100-aastat.html

Minu jaoks üks oodatuimaid, kuid sügav pettumus. Ootan huviga ka sinu muljeid.

Ivar ütles ...

Ma olen poes lehitsenud aga ostmiseni pole jõudnud.
Eks kogu see sari on natuke entsüklopeedialik, isegi blogilik - üsna lakooniliselt ja piiratud mahus tekstiga tuleb anda edasi võimalikult suur hulk infot, mille kohta detailsemat tuleks siis lugejal endal mujalt juurde otsida.
Pealiskaudselt vaadates tundus, et ehk oleks võinud pildimaterjalil suurem rõhk olla, aga, kes teab. Ma pole ka kindel, kas ma oskaks seda raamatut adekvaatselt arvustada, ehk keegi mõnes ajalehes või raadiokanalis võtab vaevaks...